Rekonstrukce mostu Holý
Realizátor
STAVBY A STATIKA spol. s r.o.
Rozpočet
10 880 000 Kč
Financování
Statutární město Třinec
Priority
Bezpečná doprava a parkování
Popis
Stávající most přes Tyrku nahradí most nový, a to díky projektu „Most Holý, ev. č. XII-06m přes Tyrku, Třinec-Tyra - rekonstrukce“.
Nový most bude mít stávající polohu pro minimální šířku silnice 5 metrů. Nová mostní konstrukce je navržena tak, aby nezhoršila průtokové poměry pod mostem. Půjde o prostě uloženou železobetonovou desku. Spodní stavbu nově vytvoří úložné prahy podepřené na mikropilotách, které budou z části provedeny skrze stávající opěry.
Nová konstrukce se posune po směru toku zhruba o 4 metry. Na pravém břehu bude most rozšířen pro snadnější nájezd. Šířkové uspořádání je navrženo v návaznosti na komunikaci.
Stávající most tvoří ocelová trámová konstrukce z pěti nosníků. Mostovka je z ocelových trubek příčně uložených a přivařeným k nosníkům, které jsou prostě uloženy na betonových opěrách. Stav stávající spodní stavby je podle hlavní mostní prohlídky klasifikovaný jako dobrý, nosná konstrukce je však ve špatném stavu.
Výstavba bude probíhat ve dvou etapách tak, aby byl zajištěn přístup na pravý břeh potoka.
Realizace potrvá 140 dnů. Práce by měly být hotovy do konce října 2024.
Stavební práce
červenec 2024
V druhé polovině července se rozjede rekonstrukce mostu Holý. Stavební práce si vyžádají uzavírku silničního provozu na silnici III/4681 v Tyře.
Jedná se o částečnou uzavírku provozu na krajské silnici č. III/4681, která je situovaná na pozemku parc. č. 1090/5 v k. ú. Tyra, obec Třinec, v km cca 6,507 silničního staničení vlevo, konkrétně v místě připojení mostu ev. č. XII-06m, který převádí provoz z místní komunikace č. 447c přes vodní tok Tyra dále na silnici III/4681, a to vše v rozsahu dle přiložených zákresů dopravního omezení následovně:
Omezení pro odkop svahu:
Na silnici č. III/4681 bude provoz řízen kyvadlově přechodným světelným signalizačním zařízením a veden po vozovce volné šířky min. 3,00 m. Pracovní místo na silnici bude od silničního provozu odděleno dopravním značením.
Provoz na stávajícím mostním objektu nebude dotčen a bude pouze usměrněn pomocí přechodného dopravního značení.
1. etapa pro výstavbu mostu – provoz na stávajícím mostě, stavba nového mostu:
Na silnici č. III/4681 bude provoz řízen kyvadlově přechodným světelným signalizačním zařízením a veden na vozovce volné šířky min. 2,75 m. Pracovní místo na silnici bude označeno na části vozovky umístěné blíže k obci Třinec. Provoz na stávajícím mostním objektu bude zachován, bude pouze oddělen betonovým svodidlem a usměrněn pomocí dopravního značení.
2. etapa pro výstavbu mostu – provoz na novém mostě:
Na silnici č. III/4681 provoz řízen kyvadlově přechodným světelným signalizačním zařízením a veden na vozovce volné šířky min. 2,75 m. Pracovní místo na silnici bude označeno na části vozovky umístěné blíže ke konečné. Na levé římse nové mostní konstrukce (ve směru jízdy k silnici č. III/4681) bude osazeno zábradlí do finální podoby a při pravém okraji nosné konstrukce bude osazeno dočasné betonové svodidlo, provoz bude veden na vozovce šířky min. 3,50 m.
Pracovní místo na mostě bude označeno shodně v rozsahu první etapy.
Provoz na místní komunikaci bude zachován, bude pouze naveden na novou část mostu.
Omezení se nedotkne autobusové dopravy. Objízdná trasa není řešena.
Všechny práce by měly být hotovy do konce října 2024.