Rozpočet
1 000 000 Kč
Termín
srpen 2022
Popis
Třinec klade ve své strategii důraz na bezpečnou, chytrou a zejména čistou dopravu (chce se stát zeleným městem). Jak toho jinak docílit, než snížit počet aut a dopravy ve městě?
Třinec je skvěle urbanisticky řešený, je ale příliš velký na to, se pohybovat pěšky a příliš malý na to jezdit pořád autem (a parkovat!). Podle čísel ostatních měst se stala tato doprava velice oblíbenou a pomohla snížit počet aut v ulicích - tím se sníží emise a zlepší vzduch. A kdo ví, možná časem ve městě ubude i aut a přibude parkovacích míst.
Město investovalo obrovské prostředky do podpory cyklodopravy - např. cyklostezky, cyklopruhy, servisní stojany, cyklověž apod. Pojďme ale podpořit přímo občany koly!
více parkovacích míst
Sdílená kola můžou pomoci parkování ve městě - např. pokud by byl stojan u Stars, otevře to možnost odstavit auto tam (např. druhé rodinné nebo dodávku) a dopravit se rychle k domu na kole. I 5% úbytek aut, které parkují přímo u paneláků zásadně zlepší nalezení místa pro ostatní (přibude 50-100 parkovacích míst).
Třinec má obrovské množství volných garáží ... možná někdo začne parkovat auta tam?
Kola jsou také skvělou turistickou atrakcí pro návštěvníky města a v kombinaci se zelenou autobusovou dopravou přispívají k lepšímu životnímu prostředí.
možné stojany na kola
Pro město by byla vhodnější forma statických stojanů, kde lze kola zamykat, časem by se mohlo přejít na elektrokola s dobíjením. Míst si dokážu představit spoustu
- hala Stars
- magistrát
- u Slovanu / žel. zastávky
- autobusové stanoviště
- Trisia
- konečná Terasa
- Švejk
- Zobawa
- u Napoleona
- Kanada - vstup do TŽ
- nádraží ČD - Třinec centrum
lepší životní prostředí 🌺
Zejména pro mladé je kolo a elektromobilita čím dal častějším způsobem dopravy - ne každý si chce a může dovolit auto.
,,Vždyť například v Ostravě díky naší flotile lidé udělali v roce 2020 skoro 700 000 jízd, v Praze hned v první sezoně přes 100 000, na Berounsku s unikátním systémem elektrokol od konce července 60 000 a v Mladé Boleslavi alias Městě automobilů za sedm měsíců provozu skoro 120 000 jízd. Jenom v Mladé Boleslavi to kromě jiného znamenalo také o 16,8 tuny méně CO2 vypuštěných do vzduchu. Dovedete si představit, co by to pro města a jejich ulice znamenalo, kdyby lidé všechny tyhle jízdy udělali v autech?”
budoucnost jsou elektrokola!
Používání bikesharingu dá městu navíc velice cenná data, odkud a kam lidé jezí a nejezdí. A díky tomu může stanovovat další koncepci rozvoje cyklostezek a cyklotras.
Navíc dá bikesharing možnost si občanům vyzkoušet elektrokola, část z nich si poté možná pořídí vlastní a vyřadí auto nebo si ho dá do garáže jen na víkendy.
můžete namítnout..
Že je Třinec do kopce?
Nevadí, např. společnost next BIKE už umí nabídnout i elektrokola, která se vyplatí v daleko menších městech. Ostatní města nejsou méně hornatá (Ostrava, Praha, Hlučín)
Že za to lidi nebudou platit?
80% jízd je to 15 minut a tyto jsou zdarma, díky partnerům a firmám.
Že kdo chce jezdit na kolo už kolo má?
To není pravda, je rozdíl skladovat, kupovat a vytahovat své kolo, když chci sjet 10 minut z Terasy do starého Třince - ve vztahu k tomu, když mi stojí připravené kolo před domem zdarma.
Že to bude stát hodně peněz...
Data z ostatních měst mluví o opaku. Pokud by se přesto genotyp třinecki zdál specifickým, smlouva se dá samozřejmě zrušit a kola stáhnout.
Že to nebude nikdo používat...
Data z ostatních měst mluví o opaku. Pokud by se přesto genotyp třinecki zdál specifickým, smlouva se dá samozřejmě zrušit a kola stáhnout.
další informace:
🚲 sdílená kola ve Frýdku-Místku nebo Hlučíně
🎈 výhody sdílených kol pro občany
společnosti, které poskytují bikesharing v ČR - Rekola a Next BIKE